Strävan mot ett hållbart liv

Välkommen till min bloggDSC_6650

Jag heter Linn och bor med min man Rasmus, vårt barn Marius samt hund, katt, får och höns på en liten gård i Bohuslän. Vi är väldigt intresserade av natur och miljö och försöker leva på ett hållbart sätt, vilket inte alltid är så lätt. När Marius föddes i januari 2016 började jag fundera mer på vad det är för värld som kommer finnas kvar när han växer upp.

I min blogg kommer jag skriva om vårt liv och våra projekt, som så många andra, men jag försöker ha en miljöaspekt på det hela och se hur vi kan minimera vår klimatpåverkan på små smarta sätt.

Om alla levde som jag skulle vi behöva 2,84 jordklot, och det går ju inte an. Dags för förändring. Är ni med?

fotavryck

Kommentera

