Vinbär 

Vi försöker ta vara på det som växer i vår trädgård och vinbär är något som verkligen trivs här. Vi har två buskar som ger hur mycket vinbär som helst. Men vinbär är så svårt. Vad ska man göra av allt?

Tidigare år har jag gjort vinbärsgele men det äter vi inte så ofta. Jag har även testat att göra saft men har ingen bra erfarenhet av det.  
Jag fick tips av min vän Andrea att styckfrysa vinbär så det är lättare att ta upp en mindre mängd och göra något på. Till exempel har jag gjort smothie till Marius. 

Nu har jag fryst in över 5 liter och när jag la det i frysen hittade jag säkert fem liter till från tidigare år, plus någon liter med rårörda vinbär. Blir till att börja äta mer bär!

 

Kommentera

