DIY. Nya tröjor 

Nu när sommaren börjar lida mot sitt slut har jag insett att Marius behöver nya kläder. Sommarens t-shirtar och kortbyxor är snart ett minne blott och jag tänkte införskaffa några nya tröjor.

Men att hitta fina färgglada, gärna ekologiska, ej för könssteriotypa kläder till ett rimligt pris verkar lättare sagt än gjort. Jag köpte fyra tröjor från Villervalla och Polarn och Pyret som sammanlagt gick på 800 kronor. I och för sig var 3/4 plagg ekologiska, men det blir ju inte så ekonomiskt hållbart i längden.

Därför bestämde jag mig för att testa att sy egna tröjor till honom. Jag har över en del tyger efter alla byxor jag sytt till honom så jag testade att sy en tröja efter ett mönster från Ottobre design 1/2011.

Och resultatet? Jo, det blev faktiskt rätt bra. Tröjan passade så jag sydde en till. Detta kan nog bli trevliga höstprojekt.

Ekologiskt trikåtyg

Nöjd kille 

En reaktion på ”DIY. Nya tröjor 

Kommentera

