Agility

Jag och Lovis har tränat agility i ett par år och om en dryg månad ska vi starta vår första tävling. Det känns lite jobbigt, men kul.

Många som man träffar och pratar agility med tror att det handlar om att få hunden att hoppa över hinder och springa genom tunnlar. HAHA. Om det ändå vore så lätt. gility är värsta hjärngympan, koordinations- och minnesträningen och anledningen till att jag inte startat någon tävling ännu är för att jag har såååå svårt att komma ihåg:
1. vilken ordning vi ska springa
2. vilken sida om hunden jag ska vara
3. hur jag ska förflytta mig på snabbaste sätt.

Nu har Lovis i alla fall lärt sig gungan, vilket känns otroligt kul. Vi får väl se hur det går framöver.

 

Första banan för ett och ett halvt år sedan (Lovis 1 år)

 

För någon vecka sedan (Lovis 2 1/2 år)

Kommentera

