Jag har spunnit garn

Nu har jag kardat och sprunnit ett nystan av min färgade ull  känns väldigt exotiskt på något sätt att klippa ullen från fåren (just denna ull är det dock min svärmor som klippt), färga den, karda den och sedan spinna den på en slända. Garnet blev lite ojämnt men det är bara fint tycker jag. Nästa gång ska jag nog testa min nya spinnrock.

I affärerna idag säljs sällan kläder i rena naturmaterial utan man blandar gärna i något syntetiskt och oljeberoende material såsom polyester eller akryl. Himla synd kan jag tycka och jag hoppas jag kan göra mig något fint av mitt lilla nystan.

En reaktion på ”Jag har spunnit garn

  1. Ping: Färgad ull | ettjordklot

Kommentera

