Nu är det jul igen

I helgen är det redan första advent  förra året vid den här tiden var jag supergravid och gick all in för julmys. Såg på julkalendern och åt risgrynsgröt varje morgon och hade bestämt att julljusen skulle vara uppe extra länge då jag såg fram emot att sitta inbäddad i soffan hela vintern med min lilla bebis. 

Nu får jag lite julfeeling av detta så i år blir det julmys igen, fast med ett barn som snart fyller hela ett år. jag som alltid hatat vintern har börjat acceptera den och längta eftersom ens barn fyller år efter nyår.

I alla fall så fick julpyntet åka fram nu i helgen som gick eftersom vi är borta nästa helg. Det blir ju en hel del extra el som går åt under jultider, och jag hoppas att vi i framtiden kan komplettera våra solpaneler med lite solceller så man i alla fall på sommarhalvåret kan vara lite mer snäll mot miljön. 

Juleljus som kontrast mot våra extremt somriga (påskiga??) gardiner 😂

 

Kommentera

