Släck ljuset 

Juletider betyder ofta levande ljus i mängder  och många tänder gärna ljus för mysfaktorns skull. Så är det inte hemma hos oss. Jag tycker verkligen inte om levande ljus alls. Vi brukar ha en adventsljusstake men den tänder vi bara några minuter vid frukosten varje söndag, om ens det. Jag är jätterädd att det ska börja brinna eller att man ska glömma ljusen så det skapar bara oro och stress att ha något tänt. 

Jag tycker det är jobbigt att vara hemma hos folk som har tända ljus lite här och där. i bokhyllorna, på fönsterbrädan, på bordet. Speciellt om de har tända ljus i FLERA olika rum samtidigt. Herregud! Hur ska dom komma ihåg att släcka alla, tänker jag. 

Nej, jag har hellre alla lampor tända istället. Gärna på samma gång, till miljöns fasa. Den enda elden som brinner hemma hos oss varje dag är vår vattenmantlade kamin 🙂 

Och ni som tänder levande ljus. Kom ihåg att släcka dem efter er ❤

Kommentera

