När allt går fel 

Jag köper nästan inga kläder längre utan försöker sy mina egna. För några veckor sedan köpte jag ett tyg som var var jätteosäker på. Det var ett fint brun-grått tyg, inga färger som jag bär alls. Men det var något som tilltalade mig ändå. Jag tänkte att jag måste ju chansa ibland så jag köpte det. 

Idag blev det till att sy en klänning av det, men herregud vad fel allt blev. Först fungerade inte min overlockmaskin som den skulle och sedan började min hushållsmaskin krångla och gjorde hoppstygn och annat. Så nyclet sprättande och så mycket irritation.

Nu äntligen är klänningen klar. Men jag vet inte

 Fortfarande osäker på färgen, det blev lite nattlinnekänsla av det hela. Men jag tänker INTE sy om. Verkar ju vila en förbannelse över det där jäkla tyget. Jaja. Blev lite bättre nör man drog en kofta över. 

Ibland måste man misslyckas. 

Kommentera

