Repslagarmuseet 

Idag har jag besökt Repslagarmuseet i Älvängen. Ett helt fantastiskt museum som fortfarande har produktion. Museet drivs av ideella eldsjälar och har öppettid visningar året om. Det är något speciellt med att besöka ideella arbetslivsmuseer. Det känns som en bättre upplevelse än andra museer. Engagemanget bakom lyser igenom i utställningarna och man känner att detta är något som människor gjort med kärlek. 

Repslagarmuseet är en del av mitt examensarbete om idella besöksmål som jag håller på att skriva under våren och jag är så glad att jag fick komma dit idag.

Jag kan verkligen rekommendera att åka dit!


300 meter lång är banan

Kommentera

