Kål 

Det sägs att människor odlar kål en gång och aldrig mer. Nu odlade jag visslingen kål även förra året, men alltså jag blir tokig på årets. 

Dom är så enorma och kväver allt annat. Fiberduken räcker inte över landet längre och idag såg jag, trots duken, en kålfjäril 😦

Bladen ser fina ut men är lite angripna i mitten av plantan och det är väl där själva grönsaken ska växa upp. 

Jag hat planer på att plocka en del av grönkål redan ni och frysa in så vi iaf har ifall allt går åt skogen. 

Oavsett om jag odlar kål eller inye nästa år så har jag iaf skrivit en lista på lärdomar från i år. 

3 reaktioner på ”Kål 

      • Ta bort varannan av de som sitter för tätt då. Och ät dem nu fast bladen då. Så kanske det hinner utvecklas huvuden o blommor på de resterande 🙂

        Gilla

Kommentera

